21 Mayıs 2009 Perşembe

Para biriktirmek için çok nedeniniz var -2

Önceki yazıma bazı eleştiriler geldi. Paranın değeri yok, yatırım yapılmalı şeklinde. Ben yazıda tasarrufun gerekliliği üzerinde durduğum için artırığımız parayı ne yapacağımız konusunda bir şey yazmadım. Şimdi seçenekler üzerinde kısaca duruyorum.
1) Altın
Değerini en iyi koruyan, kaybetse bile yavaş kaybeden bir meta. Uzun uzun anlatacak değilim. Ancak gözardı etmememiz gereken bir ihtimal var. Devletin vatandaşın altınlarına el koyması olasılığı. Geçmişte örneği ülkemizde ve ABD'de yaşandı.
2) Lira, döviz
Liraya güvenmeyenler dövize güvenli liman olarak bakmasınlar. Günümüzde hiç bir para biriminin altın karşılığı yok ve son krizde yapılan şirket ve banka kurtarmaları, çok yakında yüksek enflasyon, hatta belki de hiperenflasyon yaşanacağının habercisi. Paranın, krizin, bankanın aslında ne olduğunu ileriki yazılarında uzun uzun anlatacağım. Şimdilik hiç bir para biriminin, hele hele doların değerini korumayacağına inanın.
3)Mülk
Mülk delisi bir topluma bu kötü alışkanlığını devam ettirmesini telkin edecek değilim. Hatta büyük şehirlerde, özellikle kenar semtlerde mülk değerinin artık yükselmeyeceğini söylemeliyim. Nedenlerinden önceki yazımda bahsettim, sonraki yazılarımda bunları açacağım. İnsanların vazgeçemeyecekleri şeyleri düşünün. Su ve yiyecek. Bir tatlı su kaynağına sahip olabiliyorsanız olun. Olamıyorsanız ekilebilir, verimli arazileri, güvenli, yaşanabilir, kendine yeten evleri gündeminize almaya başlayın.
4) Devlet tahvili
Tahvil lira ya da döviz temelli olduğundan ikinci maddede bahsettiğim zaaflara, devletin tekelinde olduğundan birinci maddede bahsettiğim zaaflara sahip.
5) Hisse senedi
Hiç komik değil.

Bu yazıda kimseye yatırım aklı vermiyorum. Haddime de değil. Uzmanlık alanım da değil. Ancak bu kararı verirken gözetmemiz gereken noktalara dikkat çekiyorum, sesli düşünüyorum. Gelecek, yaşadığımız son 20-30 yıla hiç benzemeyecek. Alışkanlıklarımızı değiştirmek zorundayız. Farklı bir fikriniz varsa paylaşmaktan çekinmeyin. Dünyanın en özgür ortamında, internettesiniz. Size bu özgürlüğün uzun sürmeyeceğini müjdelemek isterim. İmkanınız varken kullanın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder